Tein olohuoneeseen hienon lampun, mutta eihän sitä voinutkaan vielä ripustaa, kun unohdin tehdä ripustusreijät. Taas nauratti notta miten siinä nyt noin kävi! :)
Ja kun talvitakista hajosi vetoketju, niin olin iloinen että takissa oli kuitenkin napit, ja pakkanenkin on lauhtunut. :)
Nyt illalla hain auton huollosta, ja lasku olikin kolminkertainen; takaa oli mennyt jousi poikki, ja rikkonut koteloa. Höröilin itsekseni, notta en sitten lainkaan ollut huomannut, ja kivasti paljon paremmin ajo sujuikin uusilla iskareilla ja jousituksella. :)
Tänään menin töihin, ja kiltti ihminen oli joutunut odottamaan kolmisen tuntia turhaan, ulkopuolisen toimijan vuoksi. Setvin asiaa pari kertaa puhelimessa, kolmannella kerralla meni hermo todella huonoon kuntoon ja sain raivarit. Kihisin kuin tikun nokassa grillattu, ja uhosin minkä kerkesin. Avasin koko sanaisen arkkuni, ja vaahtosin törkeästä kohtelusta värikkäin kielikuvin (ilman sadatuksia), lopuksi vielä reklamoin kirjallisesti ja pohdin kuinka korkealle taholle voin lähettää sähköpostini. Hetken pohdin sopivaa ministeriötäkin asiani vastaanottajaksi.
Tunnin päästä olin jo lähes rauhoittunut.
*voit klikata kuvaa isommaksi*
Joskus vaan murot sanoo riks raks poks, joskus kuppi menee nurin.
Mutta aina voi hymyillä, ja aina kannattaa reklamoida. Nih.
No mihin ratkaisuun sitten päädyit vajaan tapetin kanssa?
VastaaPoistaVaihtoehdot;
VastaaPoista1. laitan sen pätkän, ja pöyhin tyynyt niin ettei se puuttuva pala näy.
2. menen siihen tapettikauppaan, missä on huono palvelu, ja yritän anella niiltä vanhan tapetin mallikappaletta, mistä saisin paikan kolmanteen tapetti tauluun.
3. Jätän kolmannen tapettitaulun pois tästä kattauksesta, ja laitan tilalle jotain muuta.
Kolmas vaihtoehto on nytten aikasta vahvoilla, siihen voisi askarrella jonkin "himmelin". Suunnittelutyö etenee hyvää vauhtia, kohta tämäkin projekti on jo puoliksi tehty! :)
Voi voi, ei nyt ollut ollenkaan mukava päivä sulla :(
VastaaPoistaIhana taito sulla kirjoittaa asiasta noin valoisasti :)
Olen ihan samaa mieltä, että reklamoida kannattaa aina kun siihen syytä on. Ja sinulla ja tällä kiltillä ihmisellä siihen mitä ilmeisimmin on ollut syytä.
VastaaPoistaMutta yhtä usein - sitten kun saakin hyvää palvelua ja ystävällisyyttä osakseen, kannattaa myös kiittää. Ja hymyillä,niin kuin tuossa sanoitkin.
Nimittäin kokemuksesta tiedän senkin, että jos on huono päivä, ja saakin kiitoksen tai hymyn vaikka ihan tuntemattomaltakin, niin se voi pelastaa loppupäivän.Joskus ihan pienikin asia itselle voi olla toiselle yllättävän iso asia.
PS. Mielenkiinnolla odotan kuvaa projektisi valmistumisesta...
Ritva olet kyllä ihan oikeassa tuossa kiittämisessä. Onneksi sentään kiitän monen monta kertaa useammin, kuin reklamoin :)
VastaaPoistaItse sanon aina "moi", "kiitos" ja "hei", kun mihin tahansa menenkin, on se sitten ruokakaupan kassa, kirjasto, terveyskeskus, mikä tahansa paikka. Ne sanat ja hymy kun eivät käytössä kulu :) Jos saan jossain henkilökohtaista palvelua, apua, neuvoa tms, niin jos aihetta on, niin kiitän vuolaasti ja kerron mistä olen kiitollinen. No joo, olen muutenkin aikasta avoin ja hölpöttelevä ihminen, niin minulle se on kyllä luontaista ja helppoa kiittää toista. Kaikille se ei ole niin, mutta kaikki voivat kyllä siihen oppia, jos vaan haluavat.
Ja kyllä tänne niitä kuvatuksia ilmestyy, jahka valmista tulee. Nyt odottavan aika ei pitäisi olla pitkä ;)
Itsekin olen välillä melkoinen höpöttäjä - johtuneeko melkein savolaisista juuristani , mene ja tiedä.
VastaaPoistaMutta olen huomannut, että jos kiittää ja kehuu saamaansa palvelua tms. , kehun kohde lähes nolostuu. On ilmeisesti niin, että enemmän annetaan suoraan sitä negatiivista palautetta.
Meistä kukaan ei ole täydellinen - kaikkein vähiten minä itse. Mutta pyrin aina muistamaan, että olemme kaikki vain ihmisiä; ja ihmisille sattuu virheitä. Toki on aina niitä, jotka eivät välitä mitä tekemisillään aiheuttavat,mutta yleensä on kyse kuitenkin ihan inhimillisistä virheistä.
Mietin tuota sinun tilannettasi, kun annoit palautetta kiltin ihmisen puolesta; aina kiltillä ihmisellä ei ole voimia antaa itse sitä palautetta, joka kuuluisi antaa; on hyvä että on kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät jää mykäksi silloin kun pitää sanoa asiasta, vaan saavat suunsa auki silloin kun pitääkin!!